Chiang Mai en Thaton - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Marjolein Helmond - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Thaton - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Marjolein Helmond - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Thaton

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 September 2015 | Thailand, Chiang Rai

Op vrijdag 4 september hebben we een dagtocht gemaakt naar het noorden. Allereerst zijn we gestopt bij een orchideen en vlinder farm. Hele grote en kleurijke vlinders! Daarna samen met mama op het bankje op de olifant zijn rug gehobbeld. Het is echt hobbelen omdat een olifant maar 1 voet per keer verzet. Daarna zijn we te voet verder getrokken door de jungle en na een uur lopen konden we afkoelen bij de waterval. Onderweg kwamen we planten tegen die de bladeren en takjes slap laten hangen als je ze aanraakt. Dit doen ze zodat dieren ze minder makkelijk op eten. Na de wandeling terug hebben we gelunchd. De truck bracht ons na de lunch naar de raft. Met zijn zessen en een begeleider door de snel stromende rivier peddelen, erg leu! Uiteindelijk trok de begeleider mij mee in het water en heb ik nog lekker gezwommen. Het laatste stuk moesten we met een zinkend bamboe vlot verder.
Op zaterdag hebben we genoten van een luxere tour naar het Doi Inthanon NP. Hier hebben we een karen village (zij zijn zelfvoorzienend), 2 watervallen en het royal project bekeken. Vroeger verbouwden de mensen in de bergen opium, dit is verdwenen door de steun van het royal project, Nu verbouwen ze bloemen. Ook zijn we op het hoogste punt van Thailand geweest! Na de tour zijn we afgezet bij de saterday nightmarket waar je vanalles kon kopen wat wij vrouwen natuurlijk niet konden laten ;)
Op zondag hebben we de lokale bus genomen naar Thaton. Dit bleek een erf mooi dorpje aan het water. In de middag zijn we de berg oogelopen.op elke etage (van de 9) had je een soort tempel en bovenaan natuurkijk een geweldig uitzicht!
Vandaag hebben we boot genomen naar Chiang Rai, waar we aan het eind van de middag nog wat tempels bezocht hebben.

• 07 September 2015 - 20:29

Hannie :

Ik geniet van je verslagen Marjolein. Klinkt allemaal erg avontuurlijk. Ik heb bikkel nog niet gezien. Met Tijgertje gaat het allemaal goed. Groetjes aan je moeder.

groetjes

Hannie

• 08 September 2015 - 05:00

Marjolein:

Hoi Hannie,

Fijn om te horen dat het goed gaat met Tijgertje en leuk dat je de reisverslagen leest

• 10 September 2015 - 22:18

Bart Smetsers :

Nou nou jullie maken het wel mee , het lijkt me geweldig om het allemaal mee te maken . Leuk om jullie zo te volgen, Groetjes Bart

• 12 September 2015 - 18:53

Jean:

Hoi Meisjes,
    Ja dat is genieten wat jullie doen.
    We zijn heel benieuwd naar de foto's straks.
    Hier alles goed.
    Liefs van O=O xx